Lita på vovven

Den som känner för det kan skriva ned sina jakthistorier för allmän beskådan. Lyckade, snöpliga, allmänt konstiga eller normala allt av intresse

Moderatorer: Lars, gaston, Jämta, kela

Lita på vovven

Inläggav Pelle » 22 sep 2006 16:55

Nyss hemkommen från skogen! VARMT som h-e och nya jaktmarker. Hunden försvann som en avlöning på en gång med nån älg (som vanligt!) och var inte värst mycket hos husse idag. Troligen mycket löper i skogen av både det ena och andra…mest det andra kanske? Nåja, vi hade sex situationer på både Tjäder och Orre och en vuxen tupp fick vi med hem. Om Gud vill (och Kela) kanske ett par bilder kommer in här nedan så småningom… :?:
Nåja! När tuppen var knäppt och segerbilder likaså knäppts så försvann hunden igen och jag började gå i samma riktning som tidigare, ner mot hojen. Jag hade väl kommit 300 meter så började det skälla igen bakom ryggen på mig. Eftersom hunden haft mycket skumt för sig i år började jag undra om han gått tillbaka till trädet där jag sköt truppen och börjat skälla igen? Jag satte mig och väntade men han skällde tätt som f-n och jag blev mer och mer övertygad att han skällde på samma träd, det stämde med avstånd och riktning. Eftersom han inte gav sig så gick jag, en aaaning less och liiite arg :wink: i hettan, uppåt dit jag kommit ifrån för att ta med honom nedåt. Jag kliver upp på en häll och får se skallträdet som är ett annat än tidigare och i trädet sitter en fin Orrtupp i siluett… Satan! Den flög naturligtvis på en gång när den såg STORA jag stå där och glo med knallpåken i högsta! Hunden hade väl den löpan på gång redan när vi knäppte Tjädertuppen och for väl iväg upp i falllinjen och stötte iväg Orren som satte sig i ett träd som stod just där jag passerat strax innan. En lärdom till, blir det aldrig fullt? :oops:
”Man ska alltid lita på hunden” ringde i öronen på mig när jag lite småskrattande fortsatte nedåt bilen…

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Pelle

Inläggav kela » 22 sep 2006 17:33

:lol: :lol:

Det är bara att ge upp!!! Man lär sig aldrig att lita på hunden :oops:
Vet inte hur många gånger man sagt det, och lika för***at så gör man om misstagen :twisted:
Användarvisningsbild
kela
Site Admin

Återgå till Jakthistorier & Äventyr